Cumartesi, Mart 29, 2008

"Hiçbir Şey"

Şimdi bende
Terkedişlerin
Serzenişlerin
Kamaştırıcı güzellikleri var (zevk almadım diyemediğim)

Felakete dönük yüzlerden
Kıpkırmızı caddelerden
Anlıyor muyum?

32 dişlere
Sahte ama güzel gülüşlere
Ağlıyor muyum?

Hem ne fark eder
Alışık değil miyim?
Hem ne fark eder
"Madem" deyip geçerim
Şimdi işte ben
Ben şimdi
"Hiçbir şey"im...
Asıl şimdi ben
"Hiçbir şey"im...

Şimdi bende
"Olmadı şimdi"lerin
Günahların ve keçilerin
Koca izleri var (yara diye nitelendiremediğim)

Bazı güruhların aldanışlarını
Bazı bireylerin aldatışlarını
Anlıyor muyum?

Felaketlere
Helak olmaya yüz tutmuşlara
Ağlıyor muyum?

Hem ne fark eder
Başından belli değil miydi?
Hem ne fark eder
"Şaşırmadım" deyip geçerim

Şimdi işte ben
Ben şimdi
"Hiçbir şey"im...
Asıl şimdi ben
"Hiçbir şey"im...

2 yorum:

pantha rei dedi ki...

(çok bildik, çok aşina bişiler yazıcam şimdi)
bazen alışık olduğumuz gibi olduğunu düşünmek isteriz, bazen öyledir bazen değildir... aynı anda hem öyle hem değil de olabilir...
bazen en baştan düşündüğümüz düzleme tüm parçaları eksiksiz yerleştiririz ama onlar başka bir düzleme de eksiksiz yerleşiyor olabilirler, hem de iki düzleme birden eksiksiz yerleşebilmelerinde herhangi bir sakınca olmadan.
bazen şaşırmaya gücümüz olmadığında şaşırmamayı da tercih edebiliriz, bazen salt, "deyip geçmek" için hatta... geçip devam etmek için...
konsantrasyon öbekleri çok farklı ve tıpatıp aynı olabilir, ama işte ardıldan öncül çıkmaz ya her zaman...

Celebrian dedi ki...

bunu istiyorlar işte
tam da bunu bir hiç olmamızı kendi gözümüzde
biz azaldıkça çoğalmayı
ümit ediyorlar için için
aç aç ,hırsla ve iştahla
her gün azaltıyorlar bizi
yaşadıklarımızı
duyduklarımızı duyularımızı
aldığımız hazzı yaşamaktan
ellerinden gelse
bu adiler
bu hergeleler
bu yaşam yamyamları
bizim bu bizliğimizi
kendimizliğimizi
yaşayabilirliğimizi
bir'HİÇ'in bile içini böylesine doldurabilmemizi
kıskanıyorlar
işte bu esasında bütün dertleri
bütün çileleri
hiçbirşeyken bile onlardan fazlayız
biliyorlar
BİZ de biliyoruz...